Soort musical: losse-scène-opzet
Thema's: School, beroepen, show
WOW de SHOW! begint in de klas. Terwijl groep 8 geruisloos en geconcentreerd kijkend op hun ‘phones’ binnenloopt, vertelt de (groeps)leerkracht aan het publiek over ‘het heerlijke jaar en de geweldige en vooral rustige groep’. Stuk voor stuk lieve kinderen. Geen onvertogen woord. Zo lief en rustig dat hij/zij benieuwd is of het afscheid niet één slaapverwekkende vertoning wordt. Samen met het publiek ‘schudt de leerkracht de kinderen wakker’, waarna groep 8 ‘open knalt’ met het spetterende lied ‘WOW’.
Direct na het lied maken we kennis met WOW-host 1 en WOW host-2. We zullen deze presentatoren, al dan niet gespeeld door verschillende kinderen, meerdere keren terugzien. Zij lijmen als het ware de verschillende onderdelen aan elkaar. Net als ze de eerste act willen aankondigen komen ‘de vier Pittige Tantes’ oplopen. Deze gezworen vriendinnen zijn sinds hun peutertijd, toen ‘Pittige Peuters’ genoemd, onafscheidelijk. Een hilarische sketch en heerlijk lied maken dit duidelijk.
Als de twee WOW-gastheren/vrouwen hierna terugkeren introduceren zij ‘Wat wil je later worden?’. Deze terugkerende rubriek zal als een rode draad door WOW de SHOW! lopen en maakt duidelijk welke plannen groep 8 voor de toekomst heeft. In het lied ‘Je eigen neus’ bezingen de kinderen dat goede raad welkom is, maar dat ze ook graag ‘hun eigen neus’ achterna zullen gaan. Eigenwijs of eigen wijze…
Twee voorbeelden van ‘eigen wijze’ zijn Frits en Andrea. Zij zijn opgegroeid in de Sixties en sindsdien hun eigen neus achterna gegaan. Deze oer-hippies werden verliefd op elkaar in 1970 op het eerste Nederlandse popfestival in het Kralingse bos van Rotterdam tijdens het optreden van Pink Floyd. Waaiend door het leven heeft Frits in de jaren ’80 een megahit gescoord. Als bezigheidstherapeut, in wat destijds bejaardenhuizen werd genoemd, koppelde hij de toen razend populaire housemuziek aan vooral rustende en zittende senioren. So let’s do ‘de bejaardenhouse!’
UNIEK: Twee complete uitvoeringen:
&
Terug naar deze tijd, terug naar ‘Wat wil je later worden’. Mariëtte wil later tandarts worden Ze droomt er zelfs van om een keten van tandartspraktijken op te zetten. Ze heeft ook al een naam bedacht… Beter Boren! Ook Steffi heeft grootse plannen. Zij wil het gaan maken in de modewereld. Of we haar collectie willen zien? Absoluut! Na het introducerende lied volgt een spectaculaire modeshow.
De WOW-gastheren/vrouwen blikken even terug. Geen sprake van een slaapverwekkende vertoning, zoals de leerkracht in het begin vreesde. In tegendeel! Een daverende show tot nu toe en er komt nog veel meer! Wat te denken van de volgende act Bekijk ’t effe! Dé kans om helemaal zelf in te vullen met zang, dans, sketches etc.
Bekomen van Bekijk ’t effe is het de beurt aan Franz Kloksky, de wereldberoemde illusionist. Hij betovert het publiek met bijzondere trucs, maar als hij op het punt staat een vrijwilliger uit het publiek door te zagen steken de twee WOW’s hier een stokje voor. Pffff… net op tijd!
Kijk hier naar de echte Hans Klok (de achterneef van Franz Kloksky)!
Als het haar wordt gevraagd wil Britt natuurlijk later zangeres worden. Ze heeft ook al een zomerhit en wat voor één. Zet de boel maar op stelten Britt. Even later klinkt het heerlijke zomerlied ‘Blij als een bij’.
De tijd is omgevlogen. De kinderen van groep 8 hebben alles uit de kast gehaald en op alle mogelijke manieren laten zien wat ze waard zijn. De leerkracht is diep onder de indruk. Hij/zij komt nog op één moment uit de show terug. Milou antwoordde op de vraag wat wil je later worden?: “Ik wil gelukkig worden”. En dat is absoluut de wens van alle meesters en juffen. Een gelukkige toekomst voor jullie allemaal. Het ga jullie goed!
Digibord-presentatie WOW de SHOW:
Door de materialen die u ontvangt
DEMO + rollenschema filmversie DEMO + rollenschema musicalversieDownloadpakket | ||
---|---|---|
Handleiding (PDF) | ||
Tekstboek (PDF) | ||
Digitaal tekstboek (Word) | ||
Regieboek film | ||
Filmscript (PDF en Word) | ||
Partituren (PDF) | ||
Rolverdelingsschema | ||
Decortips | ||
Regietips | ||
Digitale poster A3 en A4 | ||
Plaatsbewijzen | ||
Programmaboekje | ||
Uitnodigingskaarten | ||
Muziekbestand 1: met zang | ||
Muziekbestand 2: instrumentaal | ||
Muziekbestand 3: instructie zangversies | ||
Muziekbestand 4: 40% zangvolume | ||
Muziekbestand 5: modeshow-muziekjes | ||
Muziekbestand 6: instrumentaal film | ||
Karaoke | ||
Musicalregie van A tot Z | ||
Jingo's filmgallery |
Voor praktische informatie over de musicals, kun je kijken bij onze 'veelgestelde vragen'. Onder andere wordt hier informatie gegeven over de instudeertijd, keuze van een musical en groepssamenstellingen.
Ga naar veelgestelde vragenIn het gratis eBook JingoSupport, musicalregie van A tot Z wordt een overzichtelijk stappenplan beschreven met tips & tricks over audities, repetities, zang-oefeningen, kostuums en de organisatie backstage. Voor elke fase, voorbereiding/repetities/voorstelling, worden de te volgen stappen beschreven. Download nu GRATIS!
Download het gratis eBook